Hovedpunkter i FAQ'en

 

 

 

 

 

 

 

 

 

top

 

 

 

 

 

 

 

 

top

 

 

 

 

 

 

 

 

top

 

 

 

 

 

 

 

 

top

 

 

 

 

 

 

 

 

 

top

 

 

 

 

 

 

 

 

 

top

 

 

 

 

 

 

 

 

top

 

 

 

 

top

 

 

 

Hvordan opdager man at der er fejl på harddisken?
  • De første signaler er ofte at der kommer "mærkelige klik lyde" fra disken. Eller at nogle ting begynder at tage længere tid end de plejer.. det virker som om maskinen er længe om at læse eller skrive til disken. 
  • Det kan også være at man opfordres til køre scandisk eller lignende for at rette op på datafejl, uden at der forudgående har været en utilsigtet afbrydelse af maskinen - Så er disken sandsynligvis på vej til at gå i stykker. BEMÆRK! Scandisk og Windows fejlrettelsesprogram, der kan starte ved operativsystemets start, kan i nogen grad ødelægge mulighederne for at genskabe data fuldt ud!!
  • Dernæst ender det gerne med at adgangen til disken helt mistes
  • Lyd eksempler her: Læse/skrive problemer - Head Crash. Læse skrive problem lydene kan godt være mindre udtalte, mere "dumpe" i det. 

Hvad gør man når man opdager at der måske er fejl på harddisken?

  • Opdager man klik lydene eller har man på anden måde fået mistanke til disken, er der for eksempel af og til boot fejl når maskinen startes, så skal man ikke bruge systemet igen. Kontakt os 
  • Er skaden sket, og adgangen til system eller data er mistet, så gør ikke mere selv. Programmer som Scandisk og Norton utillities skriver til disken, og har megen diskaktivitet, hvorved skaden kan forværres og data helt mistes. 
  • Prøv ikke at køre en backup af disken. For det første læser backupprogrammet ikke bedre end andre programmer og derudover skriver alle backup programmer til disken (arkiv bit resettes), hvilket medfører unødig brug af disken, hvorved yderligere skade kan opstå.
  • Kontakt os ... Det koster ikke noget at få vurderet hvad der bør gøres. Indledende problemanalyse er gratis.

Diskfejl / Datafejl - Windows genstarter i det uendelige - Hvad gør jeg?

  • Kontakt os ... I de fleste tilfælde kan vi retablere din disk så Windows kører igen, og hvis skaden er større, kan vi redde dine data således at du kan få maskinen repareret (disken udskiftet under garantien) og derefter genindlæse dine data.
  • Hvis din maskingaranti er udløbet, kan vi hjælpe dig med ny disk og geninstallation.

Jeg har slettet noget, og tømt papirkurven - Hvad gør jeg?

  • Opdager man at data man skal bruge er slettet helt, skal man straks ophøre med at anvende disken. De slettede data er stadig på disken, men ligger i områder der kan blive overskrevet når som helst. Kontakt os - Vi har de værktøjer der skal til for at finde og hente de slettede data ud.
  • Brug ikke computeren igen. De fleste programmer skriver et eller andet til disken, og enhver skrivning til disken bringer de slettede data i fare.

Jeg har formateret en disk, og der var data på den som jeg skal bruge - Hvad gør jeg?

  • Dine data er ikke fysisk slettet. Kontakt os - Vi har de værktøjer der skal til for at finde og hente data fra formaterede harddiske, disketter og andre flytbare medier. 

Jeg har slettet en partition på disken. Hvad gør jeg?

  • Dine data er ikke fysisk slettet. Kontakt os - Vi har de værktøjer der skal til for at finde partitionerne og hente alle data fra disken.

Min disk melder at det er en RAW disk - Hvad så?

  • Dine data er ikke væk. Kontakt os - Vi har de værktøjer der skal til for at finde partitionerne og hente alle data fra disken.

Kan min harddisk repareres så jeg kan bruge den igen?

  • I enkelte tilfælde kan harddisken repareres således at den kan bruges igen.
  • QuattroDataRecovery har et stort lager af boards til harddiske som vi anvender til redninger, hvor boardet er brændt af. 
  • I enkelte tilfælde er der ikke sket logiske skader på diskens partitions opdeling. 
  • I disse tilfælde overspilles (imagekopieres) din disk til en ny disk, som så kan monteres i dit system.

Jeg kan ikke læse data fra en CD. 

  • Kontakt os - Vi har værktøjer til at finde og udtrække data fra beskadigede CD-ROM og CD-RW.

Jeg kan ikke få fat i data/billeder fra mit memorykort. Hvad gør jeg?

  • Kontakt os - Vi har værktøjer til at finde og udtrække data og billeder fra alle slags memory kort - fotokort og lignende.
  • Prisen er 1,- kr pr MB - eller fast pris 350,- Kr for udtræk til en CD-ROM. Tillæg for mere end 700 MB 50,- Kr pr CD.

Andre medier... Tape.. zip drev m.m.

  • Langt de fleste anvendte medier kan der genskabes data fra. Spørg os.

Password beskyttet Hitachi/IBM Travelstar.

  • Ja, vi redder data fra IBM og Hitachi travelstar med password beskyttelse. 

Hvor lang tid tager det at genskabe data?

  • Det kommer an på hvor beskadiget mediet er, samt hvordan du prioriterer hvor hurtigt data skal reddes.
  • Ved højeste prioritet, arbejder vi 24/7 døgnet rundt og alle dage på din opgave. 
  • Ved standard prioritet løses opgaven på 3-6 dage - Arbejdet udføres i normal i arbejdstid.
  • Hvis du ikke har et aktuelt behov for dataene, så kører vi uprioriteret, d.v.s. at vi arbejder på sagen, når der er tid tilovers. 2-30 dage.  Denne priorotet er fortrinsvis for private. 

Skaden afgør hvordan data genskabes..

  • Hvis der ikke er behov for at åbne disken for udskiftning af reservedele inde i drevet, så gennemfører vi redningen i vort eget PC-Laboratorium. Det er omkring halvdelen af vores redninger der foretages i vort eget PC-laboratorium. Vi kan i disse tilfælde ofte foretage redningen On-Site hos dig.
  • Hvis der skal skiftes dele inde i drevet, så sendes disken med UPS til den af vores samarbejdspartnere, der skønnes bedst at kunne løse den pågældende opgave. Vor primære samarbejdspartner er OnTrack ved London. Hvor det skønnes formålstjenligt anvender vi også Convar i Sydtyskland og Drivesavers i Californien

Priser: 

  • Alle opgaver løses i flere tempi. Først gennemføres en diagnose, der klarlægger hvad der kan reddes, samt præcis hvad det koster. (Man kan så vælge at droppe sagen). Derefter gennemføres selve redningen, og data leveres til dig på passende medie.. Harddisk, USB disk, disketter eller CD-ROM.
  • Når det kan lade sig gøre, gennemfører vi gerne Data recovery On-Site, hos jer. Prisen er afhængig af om redningen er en succes. 
  • Alle priser opgivet herunder er for Harddiske fra almindelig arbejdsplads/notebook PC. Der skal påregnes tillæg for servere og Raid systemer. Fragt og returmedier afregnes også separat.
  • Vi arbejder med 4 prioritetsniveauer.
  • Standard.. De fleste opgaver løses som standard. (3-6 arbejdsdage).
  • Høj prioritet.. Når det haster. Der arbejdes også lørdage på opgaven. (2-4 arbejdsdage).
  • 24/7.. Der arbejdes uafbrudt på opgaven.
  • Uprioriteret.. Genskabelse af arkiver og lignende, som ikke anvendes dagligt (løses ved lejlighed 1-30 dage). Udføres kun i eget laboratorium. D.v.s  Clean-Room redninger kan ikke foretages som uprioriteret.

ON-Site:

  • On-Site er kun muligt hvis der ikke er behov for udskiftning af dele inde i drevet.
  • Diagnose min. 1.500,- Kr plus transport.
  • Data recovery - 950,- Kr/t - Betales kun hvis redning er mulig. 

Standard (Økonomi) priser:

  • Diagnose. Afhængig af opgave kan der aftales en diagnosepris.
  • Indledende diagnose er altid gratis.
  • Data recovery i vort eget laboratorium 2-6.000,- Kr
  • Data recovery i Clean-Room   4-12.000,- Kr (Typisk er 5-7.000,- Kr)

Høj prioritet:

  • Diagnose 1.500,- Kr
  • Data recovery i vort egen laboratorium 3-10.000,- Kr
  • Data recovery i Clean-Room 10-30.000,- Kr (Typisk er 15-20.000,- Kr)

24/7:

  • Diagnose 3.000,- Kr
  • Data recovery i vort eget laboratorium 3-10.000,- Kr
  • Data recovery i Clean-Room 15-50.000,- Kr (Typisk er 15-25.000,- Kr)

Uprioriteret - Denne service er fortrinsvis for private !!:

  • Diagnose max 500,- Kr (Elever og studerende GRATIS)
  • Data recovery i eget laboratorium efter tilbud. Priserne er stærkt reducerede og yderligere reducerede for Elever og studerende - Kontakt os

Disketter - 1,44MB - Ja, det redder vi også.

  • Prisen er 250,- incl returdiskette. porto og moms. Gratis hvis Dine vigtige data ikke kan reddes.

USB-sticks - Redder vi også

  • Prisen er afhængig af størrelsen og på hvilken måde vi kan redde indholdet.
  • fra 500,- til 3500,- ved sticks på 4GB og derunder.
  • Fra 1000,- til 4000,- ved sticks >4GB.

Kan i redde Exchange mailbokse fra beskadigede Exchange databaser. ?

  • Ja vi redder Exchange databaser ( .EDB ) ved udlæsning af alle eller specifikke mailbokse til PST filer. PST filerne kan man så efterfølgende synkroniseres ind i en ny database på serveren. Prisen er 500,- pr mailboks, og data leveres på DVD.

Kan i fjerne glemte password i XP ?

  • Ja, fjernelse af glemte password i maskine med XP, er en hurtig operation, som vi udfører her i vort værksted. Prisen er 250,-
  • Vi kan også udføre den på stedet hos dig til samme pris plus kørsel 5 kr/km.

Sikkerhed - Hvordan er mine data sikret hos jer?

  • Fortrolighed - Quattro's medarbejdere er underlagt tavshedspligt. Jeres kontaktdata, samt al information vi måtte komme i kontakt med under redningen af Jeres data bliver under ingen omstændigheder videregivet til trediepart.

  • Datasikkerhed - Såvel hos os, som hos vores partnere er datasikkerheden i top. Adgang til data kan kun ske på vort lokale firewall beskyttede netværk.

Gør det selv løsninger. - Kan jeg selv genskabe data fra beskadigede medier?

  • Risikoen for at gøre mere skade end gavn er stor !! - Men jo, hvis du ved hvad du har med at gøre, kan du ofte redde tabte data med succes.
  • Quattro forhandler data recovery programmer til de fleste medier. Ring til os og få hjælp med at vælge. 4076 4242